Δραστηριότητες
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύθηκε : 23 Φεβρουαρίου 2025
Οι μαθητές/ τριες του Δ΄1 τμήματος του σχολείου μας συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning με τίτλο «Children Who Add STEM to Values»
Η πρώτη αξία που μας απασχόλησε ήταν η ελευθερία. Αρχικά, οι μαθητές/ τριες όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με τη βοήθεια της εφαρμογής Mentimeter δημιούργησαν έναν συννεφόλεξο γράφοντας λέξεις που έχουν σχέση με την ελευθερία. Στη συνέχεια, ζητήσαμε από τους μαθητές μας να γράψουν και να παρουσιάσουν ένα ποίημα που έγραψαν με θέμα την ελευθερία. Τέλος, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν μια αυτοσχέδια κατασκευή από καλαμάκια που βγάζει φουσκάλες, βγήκαν στην αυλή του σχολείου και διασκέδασαν παίζοντας!




Η δεύτερη αξία που μελέτησαν ήταν η υπευθυνότητα. Πρώτα πρώτα, οι μαθητές/τριες πήραν ένα πίνακα που έπρεπε να συμπληρώνουν καθημερινά στο σπίτι τους για τρεις βδομάδες. Στον πίνακα αυτό συμπλήρωναν αν στρώνουν το κρεβάτι τους, αν κάνουν μόνοι τους τις εργασίες τους για το σπίτι και άλλα. Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολούθησαν μια ταινία μικρού μήκους σε σχέση με την υπευθυνότητα και συζήτησαν για αυτήν στην τάξη. Έπειτα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν το ηλεκτρονικό παζλ της υπευθυνότητας. Μία ακόμη ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ήταν μαθητές συνεργαζόμενων σχολείων ξεκίνησαν μια ιστορία και εμείς την εικονογραφήσαμε. Τέλος, οι μαθητές/ τριες γνώρισαν τις μπάλες σπόρων και τις έφτιαξαν μέσα στην τάξη. Αφού έκοψαν χρωματιστά χαρτιά, τα μούλιασαν σε νερό, τα χτύπησαν στο μπλέντερ και στη συνέχεια βάζοντας μέσα σπόρους σχημάτισαν μπάλες σπόρων που φυτέψαμε στα παρτέρια της αυλής του σχολείου μας. Με τις χρωματιστές μπάλες το κάθε σχολείο έγραψε ένα γράμμα σχηματίζοντας τον τίτλο του προγράμματός μας.
Δείτε την παρουσίαση με την συνεργασία των άλλων σχολείων στον σύνδεσμο που ακολουθεί:






Η τρίτη αξία που μελέτησαν ήταν η δικαιοσύνη. Πρωταρχικά, οι μαθητές/ τριες με τη βοήθεια της εφαρμογής Coggle δημιούργησαν έναν εννοιολογικό χάρτη με θέμα τη δικαιοσύνη. Έπειτα, οι μαθητές/τριες παρατηρώντας την εικόνα που τους παρουσιάσαμε ψήφισαν ανάμεσα στη δικαιοσύνη και την ισότητα και έφτιαξαν το δικό τους σλόγκαν που δημοσιεύθηκε και ψηφίστηκε από τα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος. Οι μαθητές στα πλαίσια αυτής της ενότητας κλήθηκαν ένα απόγευμα να φορέσουν τις πιτζάμες τους, να έχουν μπροστά τους μια κούπα γάλα και να παρακολουθήσουν μέσα από μία διαδικτυακή συνάντηση που έφτασε τους 100 συμμετέχοντες, παιδιά και εκπαιδευτικοί από όλες τις συνεργαζόμενες χώρες, την παρουσίαση ενός παραμυθιού με τίτλο «Άλας». Τέλος, οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως ποτήρια και πιατάκια μιας χρήσης, κρεμάστρες και σπάγγο δημιούργησαν αυτοσχέδιες ζυγαριές και ζύγισαν αντικείμενα μέσα στην τάξη.






Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Etwinning με τίτλο «Children Who Add STEM to Values» οι μαθητές/ τριες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν με τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και να τους παρουσιάσουν ένα ελληνικό τραγούδι. Στη συνέχεια, πήραν μέρος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα (Code week) κωδικοποιώντας και αποκωδικοποιώντας ένα μήνυμα που είχαν στη διάθεσή τους. Επίσης, στις 8 Νοεμβρίου πήραν μέρος στην παγκόσμια ημέρα STEM δημιουργώντας μια συνεργατική αφίσα με τα σχολεία που συνεργαζόμαστε στο πρόγραμμα.



