Αρχική σελίδα | Χάρτης πλοήγησης | Διαχείρ. διαδικτυακού τόπου
linelineline
Επιδημική έξαρση ιλαράς - Εμβολιασμός [09-10-2017]    |    4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού [28-09-2017]    |    Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-18 [26-09-2017]    |    Οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών Σχολείων - Π.Δ. 79/2017 [26-09-2017]    |    Έναρξη μαθημάτων για το σχολικό έτος 2017-18 [08-09-2017]    |    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Σχολείου σε επιμορφωτική ημερίδα [02-06-2017]    |    Εκλογική γενική συνέλευση του Σ.E.Π.Ε. Λακεδαίμονος «Ο ΠΛΗΘΩΝ» [29-05-2017]    |    Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018. [28-05-2017]    |    Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. [21-05-2017]    |    Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, ΚΕΔΔΥ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Εκκλησιαστικ [21-05-2017]    |    «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία 2017-2018 [21-05-2017]    |    Επαναπροσδιορισμός ορίων σχολικών περιφερειών [21-05-2017]    |    Απόφαση Χωροταξικής Κατανομής [21-05-2017]    |    Ενέργειες προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου [21-05-2017]    |    Εγγραφές στην πρώτη τάξη για το σχολικό έτος 2017-18: δικαιολογητικά - προθεσμία [28-04-2017]    |   

Διδακτικές επισκέψεις

Διδακτική επίσκεψη των μαθητών/τριων της ΓΆ Τάξης στις Μυκήνες και στην Ακρόπολη...   

Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης πραγματοποίησαν στις 18 Μαΐου του 2016, με μεγάλο ενθουσιασμό, την πρώτη τους εκδρομή κι εκτός των συνόρων του νομού μας. Με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών υπεύθυνων των τμημάτων, του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής και της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής, 38 μαθητές/τριες της Γ΄τάξης ταξίδεψαν μέχρι τις «πολύχρυσες Μυκήνες», όπου επισκέφθηκαν το Μουσείο και τον Αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, τον «θησαυρό» του Ατρέα και τον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης της Αρχαίας Τίρυνθας. 

Έχοντας γνώση από τις συζητήσεις που έγιναν και τις διδακτικές δραστηριότητες της Ιστορίας και της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας μεταφέρθηκαν νοερά στην εποχή των πολύχρυσων Μυκηνών. Στο Μουσείο θαύμασαν την εξαιρετική αγγειοπλαστική τέχνη, τη χαλκουργία - οπλουργία και την αργυροχρυσοχοΐα, τα πήλινα ειδώλια, τα αντικείμενα θρησκευτικής λατρείας, προσωπικής περιποίησης και καλλωπισμού, καθώς και τις καλοδιατηρημένες πολύχρωμες τοιχογραφίες. 

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν στη θέα των κυκλώπειων τειχών και της πύλης των Λεόντων που δέσποζε στην είσοδο της Ακρόπολης των Μυκηνών. Μεγάλη εντύπωση έκανε στους μαθητές/τριες αλλά και στους συνοδούς εκπαιδευτικούς, ο περιώνυμος θολωτός τάφος -γνωστός και ως «θησαυρός του Ατρέα- που σώζεται σε άριστη κατάσταση, καθώς και η αίθουσα του θρόνου στην Ακρόπολη της Αρχαίας Τίρυνθας, όπου η ξεναγός κα Διζέ Σμαράγδα έπαιξε με τα παιδιά το παιχνίδι με τις «στήλες». 

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι μαθητές/τριες εντυπωσιασμένοι/ες από τη φυσική ομορφιά του τοπίου αλλά και των αρχαιολογικών ευρημάτων, δε σταμάτησαν να τα απαθανατίζουν με τις φωτογραφικές τους μηχανές. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της επιστροφής ρωτούσαν επίμονα τους εκπαιδευτικούς πότε θα γίνει η επόμενη εκδρομή.


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 18/05/2016   Εμφανίσεις: 405


Διδακτική επίσκεψη της Δ΄ τάξης στην Ακρόπολη    

Την Τετάρτη, 20–4–16, η ΔΆ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε την προγραμματισμένη και πολυαναμενόμενη εκδρομή στον βράχο της Ακρόπολης και στο νέο Μουσείο Ακρόπολης.

Οι 38 συμμετέχοντες μαθητές/τριες με τη συνοδεία του Διευθυντή του σχολείου κ. Αντώνιου Κοκκονού, των διδασκουσών των δύο τμημάτων, κ. Τραγά και κ. Αδαμάκου και της κ. Καψούλια, υπεύθυνης των Τ.Π.Ε., περιηγήθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης με την καθοδήγηση των δύο εξαιρετικών ξεναγών, της κ. Σιανούδη και της κ. Παπασπύρου, οι οποίες με ζωντάνια και όρεξη, μας μίλησαν για όλα τα μνημεία που συναντήσαμε στον Ιερό Βράχο (Προπύλαια, Ναό Αθηνάς Νίκης, Παρθενώνα, Ερέχθειο), μας έδωσαν ενδιαφέρουσες, άγνωστες λεπτομέρειες και μαζί συζητήσαμε για το ζήτημα της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα αλλά και για άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι συντηρητές των αρχαιοτήτων (μόλυνση, βανδαλισμοί του παρελθόντος, συντήρηση εγκαταστάσεων). Από εκεί ψηλά τα μάτια μας ταξίδεψαν στην Αρχαία Αγορά, το λίκνο της δημοκρατίας, στον καλοδιατηρημένο ναό του Ηφαίστου,στην Πνύκα, στον ¶ρειο Πάγο, στου Φιλοπάππου, στο Ωδείο του Ηρώδη του Αττικού κι έφτασε ως τον Πειραιά, το, από την αρχαιότητα, επίνειο της Αθήνας.

Ακολούθησε η επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου και πάλι με τη βοήθεια των ξεναγών ταξιδέψαμε στον χρόνο -σχεδόν 2.500 χρόνια πίσω- και είδαμε να ξετυλίγονται μπροστά μας οι ανεκτίμητης αξίας αρχαιολογικοί θησαυροί που φυλάσσονται εκεί... Πρόκειται για ένα Μουσείο πραγματικό κόσμημα, που όμοιό του αμφιβάλλουμε αν υπάρχει σε άλλο μέρος του κόσμου!  Σύγχρονο,καλαίσθητο και με πολύ καλή οργάνωση σε ταξιδεύει στον χρόνο. Ειδικά στον 3ο όροφο, που είναι αφιερωμένος στον Παρθενώνα, η άδεια θέση των μαρμάρων που λείπουν ή τα υποκατάστατα που έχουν τοποθετηθεί για να συμπληρώνεται η παράσταση , σου δημιουργούν ένα σφίξιμο στο στομάχι. Τα συναισθήματα ανάμεικτα. Υπερηφάνεια για το παρελθόν, θλίψη για το παρόν αλλά και ελπίδα για το μέλλον… 


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 20/04/2016   Εμφανίσεις: 460


Διδακτική επίσκεψη της Ε΄ τάξης στο Πλανητάριο και στο Βυζαντινό Χριστιανικό Μου...   

Την Παρασκευή 15 Απριλίου 2016 τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου (Πλανητάριο) καθώς και στο Βυζαντινό Χριστιανικό Μουσείο στην Αθήνα.

Στο Πλανητάριο παρακολουθήσαμε στην αίθουσα του θόλου την ψηφιακή προβολή ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ο ζωντανός πλανήτης». Η δύναμη των εντυπωσιακών εικόνων και του έντονου ήχου μας πρόσφεραν τη μοναδική εντύπωση της προσομοίωσης. Ξετυλίχτηκαν παραστατικά μπροστά μας γεωλογικά μυστήρια του πλανήτη μας, όπως η κίνηση των τεκτονικών πλακών, οι σεισμοί και οι ηφαιστειακές εκρήξεις στη Γη αλλά στο υπόλοιπο ηλιακό σύστημα. Εντυπωσιαστήκαμε με τον “βομβαρδισμό” του πλανήτη μας από αστεροειδής και κομήτες. Είχαμε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε με διαδραστικό τρόπο τους παράγοντες που επηρεάζουν το κλίμα και διαμορφώνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Βιώσαμε με τους μαθητές μία πρωτόγνωρη εμπειρία και ένα δυνατό ερέθισμα μεταγνώσης αναφορικά με γνωστικά αντικείμενα που άπτονται της Γεωγραφίας και της Φυσικής αλλά και ευρύτερα του κύκλου των ενδιαφερόντων της ηλικίας τους.

. Στη συνέχεια, στο Βυζαντινό Χριστιανικό Μουσείο στο κέντρο της Αθήνας -ένα από τα σημαντικότερα σε διεθνές επίπεδο μουσεία για την τέχνη των βυζαντινών και ύστερων βυζαντινών χρόνων- απολαύσαμε εξαιρετικά εκθέματα της Βυζαντινής περιόδου, τα οποία έχουμε συναντήσει στην ύλη μας την τρέχουσα σχολική χρονιά. Οι μαθητές και μαθήτριες (αφού χωρίστηκαν σε δύο υποομάδες) ξεναγήθηκαν από επαγγελματίες ξεναγούς με άρτιο, κατανοητό και παραστατικό τρόπο αφού παρουσίασαν τις συλλογές που φιλοξενούνται στο μουσείο συνδέοντας την ξενάγηση με ενδιαφέρουσες και λιγότερο γνωστές πληροφορίες. Οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί ξεκουράστηκαν γευματίζοντας στη δροσιά του προαύλιου χώρου του Μουσείου και επέστρεψαν στη Σπάρτη αργά το απόγευμα της ίδιας ημέρας έχοντας εμπλουτίσει δημιουργικά την παλέτα των εμπειριών τους.


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 15/04/2016   Εμφανίσεις: 301


Διδακτική επίσκεψη των Γ΄ και Δ΄ τάξεων στο Μουσείο Ελιάς: προβολή του ντοκιμαντ...   

Την Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016, τα τέσσερα τμήματα των ΓΆ και ΔΆ τάξεων του σχολείου μας επισκέφτηκαν το μοναδικό “Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού” στην πόλη μας, όπου παρακολούθησαν το επετειακό ντοκιμαντέρ «Υδάτινος Ορίζοντας», με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού (22/3), η οποία καθιερώθηκε από τον Ο.Η.Ε. το 1992.

Οι νεαροί μαθητές και μαθήτριες βίωσαν πενήντα λεπτά αφιερωμένα αποκλειστικά στο νερό ως φυσικό πολύτιμο αγαθό: στα ποτάμια, τις λίμνες, τους υγρότοπους, τους καταρράκτες, τις πηγές και τα παραποτάμια δάση σε διάφορες τοποθεσίες της χώρας μας, απολαμβάνοντας μοναδικές εικόνες και ιδιαίτερες υδάτινες διαδρομές. Η προσεγμένη προβολή περιελάμβανε σύντομη ιστορική αναδρομή σε αρχαιολογικά ευρήματα που προάγουν διαχρονικά την ύψιστη σημασία του και επικεντρώθηκε σε μία εναλλακτική περιήγηση στον κύκλο του νερού, στις χρήσεις του στο παρελθόν και το παρόν, στους κινδύνους που το απειλούν καθώς και στο επίφοβο μέλλον του.

Τα παιδιά αντιλήφθησαν για άλλη μια φορά ότι το νερό είναι βασικός και αναντικατάστατος παράγοντας της ζωής, κάθε είδους και μορφής, και πως χωρίς αυτό δεν μπορεί να υπάρξει ζωή. Συνιστά έναν πόρο που όχι µόνο καλύπτει βασικές ανάγκες για τον ανθρώπινο πληθυσµό και αποτελεί το κλειδί για την ανάπτυξη (µέσω της γεωργίας, της επαγγελµατικής αλιείας, της παραγωγής ενέργειας, της βιοµηχανίας, των µεταφορών, του τουρισµού) αλλά είναι ζωτικός για τα παγκόσµια οικοσυστήµατα. Συνειδητοποίησαν έτσι το πόσο σημαντική για το μέλλον του κόσμου είναι η προστασία και η σωστή διαχείριση των αποθεμάτων νερού, ώστε οι μελλοντικές γενιές να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα λειψυδρίας.

Το νερό είναι ζωή και όπως λέει στο ¶ξιον Εστί ο Οδυσσέας Ελύτης: «… λίγο το νερό για να το ΄χεις Θεό και να κατέχεις τι σημαίνει ο λόγος του».

(Ακολουθεί σε υπερσύνδεσμο ολόκληρο το σχετικό ντοκιμαντέρ που παρακολουθήσαμε: http://back-to-nature.gr/2015/12/udatinos-orizontas-ena-ntokimanter-gia-to-nero.html)


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 23/03/2016   Εμφανίσεις: 530



Mετάβαση στην προηγούμενη σελίδα... 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ...Mετάβαση στην
                                        επόμενη σελίδα


ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ