Αρχική σελίδα | Χάρτης πλοήγησης | Διαχείρ. διαδικτυακού τόπου
linelineline
Έναρξη μαθημάτων για το σχολικό έτος 2017-18 [08-09-2017]    |    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Σχολείου σε επιμορφωτική ημερίδα [02-06-2017]    |    Εκλογική γενική συνέλευση του Σ.E.Π.Ε. Λακεδαίμονος «Ο ΠΛΗΘΩΝ» [29-05-2017]    |    Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018. [28-05-2017]    |    Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. [21-05-2017]    |    Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, ΚΕΔΔΥ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Εκκλησιαστικ [21-05-2017]    |    «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία 2017-2018 [21-05-2017]    |    Επαναπροσδιορισμός ορίων σχολικών περιφερειών [21-05-2017]    |    Απόφαση Χωροταξικής Κατανομής [21-05-2017]    |    Ενέργειες προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου [21-05-2017]    |    Εγγραφές στην πρώτη τάξη για το σχολικό έτος 2017-18: δικαιολογητικά - προθεσμία [28-04-2017]    |    Σχολική εκδρομή στην Αθήνα 30/04/2017 [26-04-2017]    |    Διακοπές Πάσχα [07-04-2017]    |    Πασχαλινό BAZAAR [23-03-2017]    |    Τριήμερη εκδρομή του Συλλόγου στα Τρίκαλα - Λίμνη Πλαστήρα - Μετέωρα [22-03-2017]    |   

Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων

Εορτασμός “Halloween 2015” στο 1ο Δ.Σ. Σπάρτης   

Στα πλαίσια της εκμάθησης της Αγγλικής Γλώσσας, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ΠΕ06 της σχολικής μας μονάδας –κ.κ. Ορφανού Αθανασία και Πασταρματζής Γεώργιος- αφιέρωσαν ορισμένες διδακτικές ώρες στα τέλη του Οκτώβρη προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές/μαθήτριες των Α', Β', Γ' & Δ' τάξεων για την Αγγλοσαξωνική εορτή του Halloween μέσω εικαστικών δημιουργιών, συντονισμένου διαλόγου, προβολή σχετικού εποπτικού υλικού, λεξιλογικών ασκήσεων καθώς και ομαδικών κατασκευών στο πνεύμα της περίστασης. Επίσης, το υλικό αναρτήθηκε πολυμεσικά και στην πλατφόρμα του eTwinning αφού οι μαθητές των τμημάτων Δ1 και Γ2 συμμετέχουν ξανά με την υποστήριξη των παραπάνω εκπαιδευτικών σε διακρατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης eTwinning Plus με τίτλο “Welcome to our e-Calendar” (“Καλώς ήρθατε στο e-μερολόγιο μας”) σε συνεργασία με σχολικές τάξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Τσεχία και την Ουκρανία. Οι φωτογραφίες αποδεικνύουν εύλογα ότι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν αφού διαμοιραστήκαμε έμπρακτα με αυτόν τον τρόπο μία εναλλακτική πλευρά των Αγγλόφωνου πολιτισμού. HAPPY HALLOWEEN everybody!


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 30/10/2015   Εμφανίσεις: 599


The seasons through the eyes of the pupils : Διακρατικό πρόγραμμα eTwinning, τμή...   

Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Β΄ Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης για τη σχολική χρονιά 2014-15 συμμετέχουν σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα e- Twinning, με θέμα: “The seasons through the eyes of the pupils” - «Οι εποχές μέσα από τα μάτια των παιδιών» και συνεργαζόμαστε με μια τάξη σχολείου της Λιθουανίας, χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τάξεις δύο ακόμη σχολείων: Μονεμβασιάς και Παμφίλων-Παναγιούδας ( Λέσβου).
Το σχολείο μας έχει ιδρυτικό και συντονιστικό ρόλο στο πρόγραμμα και οι 43 μαθητές με τους εκπαιδευτικούς κ. Μαστρογιάννη Αργυρούλα, κ. Νοδάρα Ευαγγελία, κ. Ορφανού Αθανασία και την κ. Καψούλια Μαρία αποτέλεσαν μια ομάδα που συνεργάστηκε αρμονικά και ανέπτυξε ισχυρούς δεσμούς φιλίας με τους υπόλοιπους συνεργάτες μας. Αξιοποιώντας τις τρεις διδακτικές ώρες της Ευέλικτης ζώνης αλλά και με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τα υπόλοιπα μαθήματα προσπαθήσαμε να εξετάσουμε πολύπλευρα το θέμα μας.

Στόχοι

Οι μαθητές να γνωρίζουν τις αλλαγές που συντελούνται με την αλλαγή των εποχών.
Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη διαφορετικότητα των εποχών και να εκτιμήσουν την σπουδαιότητα της καθεμιάς για τη ζωή μας.
Να έρθουν σε επαφή με ήθη, έθιμα, μύθους, διατροφικές συνήθειες, παραδόσεις που συνδέονται με αυτές.
Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στη φύση.
Να μάθουν να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε επίπεδο συνεργαζόμενων σχολείων.
Να παρατηρούν, να ερευνούν και να διατυπώνουν συμπεράσματα.
Να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση.
Να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους στο εξωτερικό.

Μεθοδολογία

Χρήση σχεδίων εργασίας καθΆ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Εστίαση κυρίως στο να μάθουν οι μαθητές μέσα από την αυτενέργεια , την πρωτοβουλία και τη συνεργασία πως να κατακτήσουν τους παραπάνω στόχους. Εφαρμόζοντας νέες μεθόδους να συγκεντρώνουν πληροφορίες για το θέμα και να τις επεξεργάζονται ατομικά, εταιρικά ή και σε ομάδες και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα στους άλλους. Να αποκτήσουν λεξιλόγιο σχετικά με τις εποχές και να το χρησιμοποιούν σε διαλόγους και κείμενα που θα γράψουν. Επίσης να καλλιεργήσουν ικανότητες και δεξιότητες όπως: αυτοεκτίμηση, συνεργασία, σεβασμός στους άλλους, δημιουργική έκφραση. Σημαντικό ρόλο επίσης θα έχουν οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών. Ζωγραφιές, κολάζ, δημιουργία ποιημάτων, παραμυθιού, αλφαβητάριου εννοιών, βιβλίου συνταγών, διάφορες κατασκευές, δραματοποίηση. Θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές επισκέψεις, απευθείας συνδέσεις με τα άλλα σχολεία, θα γίνουν προβολές βίντεο, παρουσιάσεις και ορθολογική χρήση του διαδικτύου.

Δραστηριότητες

Γνωριστήκαμε με τους μαθητές των άλλων σχολείων. Φτιάξαμε τα καρτελάκια με το όνομά μας ο καθένας. Μαζέψαμε φύλλα από τα δέντρα της αυλής για να χρησιμοποιήσουμε σε κατασκευές και παρατηρήσαμε τις αλλαγές στη φύση το φθινόπωρο. Φτιάξαμε κολάζ με ποιήματα, παροιμίες για το φθινόπωρο και αινίγματα για φρούτα του. Κολάζ με λέξεις του φθινοπώρου στα αγγλικά και γιορτάσαμε το “Halloween” και το “Thanksgiving”. Παρακολουθήσαμε PowerPoint για αυτή την εποχή και τα προϊόντα του. Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα. Συμμετείχαμε σε τηλεδιάσκεψη με το σχολείο Παμφίλων όπου τους παρουσιάσαμε το μεγάλο για την πόλη μας αθλητικό γεγονός που είναι το «Σπάρταθλον». Δημιουργήσαμε κολάζ και ζωγραφιές για το φθινόπωρο. Γράψαμε ένα βιβλίο με μαγειρικές συνταγές που περιέχουν φθινοπωρινά υλικά. Δημιουργήσαμε μια σειρά από χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, στολίδια, κάρτες, ημερολόγια για το χριστουγεννιάτικο bazaar του σχολείου. Δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό εννοιολογικό χάρτη για το φθινόπωρο.
Ανταλλάξαμε ευχές με τους φίλους μας μέσω τηλεδιάσκεψης και τους τραγουδήσαμε τα κάλαντα, τους στείλαμε κάρτες και ημερολόγια ταχυδρομικώς. Γράψαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες. Καταγράψαμε χριστουγεννιάτικα έθιμα. Παρακολουθήσαμε PowerPoint για το χειμώνα και τα προϊόντα του. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο ελιάς και λαδιού και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα «μια ημέρα σε ένα ελληνιστικό ελαιοτριβείο». Επισκεφτήκαμε τις μονάδες συσκευασίας ελιών και παραγωγής ελαιόλαδου της εταιρείας Α.Λ.Ε.Α. Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για την ελιά και το λάδι και ζωγραφίσαμε τα στάδια συλλογής, επεξεργασία των ελιών και την παραγωγή ελαιόλαδου. Οργανώσαμε μέρα αφιερωμένη στα τοπικά προϊόντα ελιά, λάδι και πορτοκάλι οι μαθητές έφαγαν υγιεινά στο σχολείο. Επισκεφτήκαμε το Οινοποιείο του κ. Θεοδωρακάκου και γνωρίσαμε από κοντά τα στάδια παραγωγής του μούστου, κρασιού και ξιδιού. Συμμετείχαμε στις αποκριάτικες εκδηλώσεις του σχολείου μας. Δημιουργήσαμε το «αλφαβητάρι του χειμώνα». Φτιάξαμε κολάζ για το χειμώνα με ζωγραφιές, παροιμίες, ποιήματα, αινίγματα. Κολάζ με λέξεις για το χειμώνα, για τις απόκριες στα αγγλικά. Κάρτες για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου στα αγγλικά. Σελιδοδείκτες και μάσκες αποκριάτικες. Ζωγραφίσαμε και στολίσαμε με ποπ κορν τις αμυγδαλιές.
Παρακολουθήσαμε το ψηφιακό παραμύθι «Τα μπαλόνια της φιλίας» και ζωγραφίσαμε μπαλόνια με συνθήματα υπέρ της φιλίας. Ονομάσαμε τις ομάδες της τάξεις μας γιΆ αυτή την εποχή. Ζωγραφίσαμε και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας για την Εθνική μας γιορτή.
Φτιάξαμε ένα βιβλίο με τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα. Κολάζ για τους φίλους μας στη Λιθουανία και κάρτες και καλαθάκια για όλους τους συνεργάτες. Βάψαμε αυγά στο σχολείο με τα παιδιά, επισκεφτήκαμε ένα φούρνο και φτιάξαμε «λαζαράκια» ενώ είπαμε και τα κάλαντα του Λαζάρου με τους μαθητές μας στις άλλες τάξεις του σχολείου. Ζωγραφίσαμε πρωτομαγιάτικα στεφάνια και φτιάξαμε κάρτες για τη γιορτή της μητέρας. Συμμετείχαμε στην τηλεδιάσκεψη σε εθνικό επίπεδο για τα 10 χρόνια e-Twinning. Γνωρίσαμε ένα άλλο τοπικό προϊόν το μέλι και μάθαμε πράγματα σημαντικά για τις μέλισσες και τα προϊόντα που παράγουν μέσα από την παρουσίαση στο σχολείο ενός μελισσοκόμου. Επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Τούλας και Σπύρου Παπαδόγιαννη και είδαμε να ζωντανεύει μια άλλη εποχή. Φτιάξαμε παιχνίδια, σελιδοδείκτες και παζλ για τις εποχές. Ζωγραφίσαμε στον υπολογιστή την άνοιξη.
Φτιάξαμε την εφημερίδα της Β΄ Τάξης με το υλικό που οι μαθητές μας συγκέντρωσαν ή δημιούργησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Αποχαιρετίσαμε μέσω τηλεδιασκέψεων τους φίλους μας των άλλων σχολείων και ανταλλάξαμε αποχαιρετιστήρια δώρα μέσω ταχυδρομείου.
Τέλος, παρουσιάσαμε στη γιορτή λήξης το θεατρικό, μουσικοκινητικό, δρώμενο «οι εποχές» και δύο τραγούδια σχετικά με το θέμα μας καθώς και power-point με όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

Αξιολόγηση

Οι στόχοι που τέθηκαν με την έναρξη του προγράμματος επιτεύχθηκαν στο σύνολό τους. Μέσα από αυτό τα παιδιά έμαθαν επιπλέον να συνεργάζονται τόσο μεταξύ τους όσο και να συνεργάζονται και να επικοινωνούν με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των άλλων σχολείων . Μάθαμε καινούρια πράγματα και διασκεδάσαμε μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες. Απόκτησαν νέους καλούς φίλους!


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 19/06/2015   Εμφανίσεις: 803


The place I live in - O τόπος που ζω: Διακρατικό πρόγραμμα eΤwinning, τάξεις Α΄...   

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετέχουν για το σχολικό έτος 2014-2015 σε διακρατικό πρόγραμμα eTwinning, με τίτλο: «The Place I live in- O Τόπος που ζω». Eίναι ένα πρόγραμμα που ιδρύθηκε σε συνεργασία με το δημοτικό σχολείο Szkoła Podstawowa nr 6 im. Mikołaja KopernikaInowrocław της Πολωνίας και την κ. Adriana Dobecka. Στην πορεία όμως προστέθηκαν κι άλλοι συνεργάτες από τη Ρουμανία, αλλά κι από πολλά δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και νηπιαγωγεία της Ελλάδας. Δημιουργός και συντονιστής του προγράμματος είναι ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Παππάς Δημήτριος. Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν, για πρώτη φορά, όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Αυτή τη στιγμή αριθμούμε 11 σχολεία και 45 συνεργάτες!!

Μεθοδολογικό πλαίσιο - στοχοθεσία

Το έργο "The Place I live in-Ο τόπος που ζω" αποτέλεσε και αποτελεί μια ευκαιρία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν καλύτερα όχι μόνο το χώρο που ζουν, αλλά και άλλα μέρη της μεγάλης ευρωπαϊκής γειτονιάς. Η προσέγγιση του έργου γίνεται μέσα από την τέχνη, την παράδοση και γενικά τον εθνικό πολιτισμό. Πιο συγκεκριμένα οι θεματικές ενότητες του προγράμματος αφορούν σε: τοπικά παραμύθια και παιχνίδια, τοπικά προϊόντα, τοπική μυθολογία, τοπική τέχνη, αξιοθέατα του τόπου όπου ζούμε, τοπική λογοτεχνία.
Κύριοι στόχοι του έργου μας είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα ήθη και τα έθιμα όχι μόνο της περιοχής τους, αλλά με τα ήθη και έθιμα άλλων περιοχών. Να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν την ποιότητα του λαϊκού πολιτισμού της κάθε περιοχής, καθώς και την ανάγκη να διαφυλαχθεί η πολιτιστική κληρονομιά. Να συνειδητοποιήσουν την εθνική τους ταυτότητα και ταυτόχρονα τις διαφορές-ομοιότητες με άλλους πολιτισμούς στην Ευρώπη, να αναπτυχθεί πνεύμα συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών, αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών μέσα από την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Aξιοποιώντας την ώρα Ευέλικτης Ζώνης, αλλά και μέσα από τον δίαυλο των μαθημάτων της Φυσικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Μουσικής, των Αγγλικών και της Πληροφορικής προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε πολύπλευρα και πολυαισθητηριακά τις επιμέρους θεματικές, να καλλιεργήσουμε την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και παράλληλα επιδιώξαμε να εξοικειωθούν οι μαθητές μας με εργαλεία που αφορούν στις Τ.Π.Ε. όπως: κειμενογράφος, παρουσιάσεις, movie maker, scratch, skype, φωτογραφική μηχανή, βιντεοκάμερα κ.ά.

Δραστηριότητες

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήσαμε πολλές δραστηριότητες. Αρχικά γνωριστήκαμε με τους εταίρους μας μέσω ανταλλαγής καρτών, γραμμάτων και τηλεδιασκέψεων. Στη συνέχεια παρουσιάσαμε το σχολείο μας και τους χώρους του. Διαβάσαμε τοπικά παραμύθια, αλλά δημιουργήσαμε και δικά μας. Πραγματοποιήσαμε διδακτικές επισκέψεις σε αξιοθέατα του τόπου μας όπως Μυστράς, Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης, Λαογραφικά Εκθέματα Σπύρου και Τασίας Παπαδόγιαννη, Μουσείο Λαϊκής Τέχνης Μαγγαλούση, Βιβλιοθήκη Σπάρτης. Στα πλαίσια της τοπικής τέχνης φτιάξαμε αγγεία και ειδώλια με βάση τον πηλό. Συνεχίσαμε την παράδοση του τόπου μας κατασκευάζοντας αερόστατα και σαΐτες την περίοδο της Αποκριάς. Ασχοληθήκαμε με τα τοπικά προϊόντα όπως το λάδι, το κρασί και το πορτοκάλι. Φτιάξαμε στο σχολείο μας, αλλά και στον φούρνο της γειτονιάς μας «Λαζαράκια», ένα τοπικό έθιμο για το Σάββατο του Λαζάρου. Ταξιδέψαμε στον κόσμο της τοπικής λογοτεχνίας κυρίως μέσω των ποιητών μας, Γιάννη Ρίτσου και Νικηφόρου Βρεττάκου. Για το τέλος του διδακτικού έτους έχουμε ετοιμάσει μια συνολική παρουσίαση μέσα από μικρά θεατρικά δρώμενα, χορούς και τραγούδια.
Οι παραπάνω δραστηριότητες, που πραγματοποιήθηκαν με τη συνεργασία όλων των τάξεων-τμημάτων καθώς είχαν αναλάβει από μια θεματική ενότητα, είχαν σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη συνεργασίας, ομαδικότητας, και φιλίας μεταξύ όλων των συμμετεχόντων μαθητών και εκπαιδευτικών του προγράμματος. Επιπλέον υιοθετήθηκαν νέες στάσεις, αξίες και συμπεριφορές. Τέλος ανοίχτηκαν vέοι ορίζοντες στον τρόπο παροχής της καινούριας γνώσης σχετικά με τα διεθνή προγράμματα και την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 19/05/2015   Εμφανίσεις: 823


e-Learning my city safely : Πρόγραμμα eTwinning Plus, τμήματα Γ1 και Γ2 [2014-20...   

Η ΓΆ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης πραγματοποιεί εκπαιδευτικό διακρατικό έργο eTwinning Plus με τίτλο “e-Learning my city safely” («e-Μαθαίνω την πόλη μου με ασφάλεια») αφού συνεργαζόμαστε τόσο με τάξεις στην Ιταλία (Σικελία) και την Ελλάδα (Ηράκλειο Κρήτης, Μονεμβασιά) όσο και με χώρα πλησίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γεωργία). Διαθέτοντας η σχολική μας μονάδα ιδρυτικό/συντονιστικό ρόλο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, οι 49 μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων μαζί με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, κ.κ. Γεώργιο Πασταρματζή, Τασία Γιαννακού & Νίκο Βασιλάκο, δημιούργησαν μία ενδοσχολική ομάδα δράσης η οποία αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους υπόλοιπους εταίρους στο καινοτόμο αυτό project αγωγής υγείας με έμφαση στην κυκλοφοριακή αγωγή. Μέσω της Ευέλικτης Ζώνης επί μία ώρα την εβδομάδα και αξιοποιώντας την εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας ως κώδικα επικοινωνίας καθώς και την Φυσική Αγωγή ως εργαλείο εκφραστικότητας, προσπαθήσαμε πολύπλευρα να εντρυφήσουμε την ορθή κυκλοφοριακή συμπεριφορά στους μαθητές καθώς και να διαμορφώσουμε κλίμα ευαισθητοποίησης και κατάλληλης πληροφόρησης για το ζωτικό θέμα της προσωπικής ασφάλειας.

Στοχοθεσία - μεθοδολογία

Στόχοι:
Να γνωρίσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη σημασία της ορθολογικής χρήσης τους.
Να εντοπίσουν κινδύνους και προβλήματα που δημιουργούνται από τα τροχοφόρα οχήματα.
Να ενημερωθούν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πεζοί και ως οδηγοί/συνεπιβάτες.
Να γνωρίσουν βασικά σημεία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Να έρθουν σε επαφή με τα δεδομένα του εξωτερικού μέσω του συνεργατικού προγράμματος eTwinning.
Να αντιληφθούν την επικοινωνιακή διάσταση της Αγγλικής Γλώσσας ως εργαλείο επικοινωνίας με τους συνεργάτες στο εξωτερικό (Ιταλία, Γεωργία).
Να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους ως πεζοί και ως επιβάτες σε Ι.Χ., σε λεωφορεία και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και ως οδηγοί ποδηλάτων.

Μεθοδολογία:
Σε όλες τις φάσεις του προγράμματος θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος των σχεδίων εργασίας (project) και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος Διαθεματική προσέγγιση σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα.
Καταιγισμός ιδεών (brainstorming).
Αφήγηση προσωπικών εμπειριών.
Παρατήρηση και έρευνα.
Παιχνίδι ρόλων.
Στα πλαίσια του προγράμματος θα υπάρχει συνεργασία: (α) με την Τροχαία Σπάρτης, (β) τον Δήμο Σπαρτιατών, (γ) τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης.

Δραστηριότητες

Στους μήνες που προηγήθηκαν έχουμε ασχοληθεί ενδελεχώς με τα παρακάτω: συστηθήκαμε στους συνεργάτες μας, παρουσιάσαμε το σχολείο, μάθαμε για τις χώρες/περιοχές των συνεργατών, δημιουργήσαμε ιδιαίτερη γωνιά eTwinning για να προβάλουμε τις κατασκευές μας, «υιοθετήσαμε» τη μασκότ μας τον (s)TOP, ζωγραφίσαμε ατομικά καρτελάκια με τα ονόματά μας, εορτάσαμε την ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, μάθαμε για τις κατηγορίες των σημάτων/πινακίδων κυκλοφορίας μέσω συντονισμένης συζήτησης/ενημερωτικού υλικού και δημιουργήσαμε κολάζ με αυτά, εορτάσαμε τα Χριστούγεννα με εικαστικές δημιουργίες (ημερολόγια, κάρτες) και τις αποστείλαμε στους νέους μας φίλους, τους τραγουδήσαμε κάλαντα και εορταστικά τραγούδια μέσω Skype, παραλάβαμε τις δικές τους ευχές και τους ευχαριστήσαμε στις γλώσσες όλων των συμμετεχόντων.
Στη συνέχεια, εορτάσαμε την Αγγλοσαξωνική εορτή του Αγίου Βαλεντίνου με σχετικές κάρτες «καρδιές αγάπης για την ζωή», μάθαμε μέσω της δημιουργικής κίνησης να αντιδρούμε σωστά όταν περπατάμε στον δρόμο και να φτιάχνουμε ιδιότυπα σήματα κυκλοφορίας με τα σώματά μας και επισκεφτήκαμε το εργαστήριο φυσικών επιστημών του σχολείου για να ενημερωθούμε μέσω του διαδικτύου για την πλατφόρμα eTwinning και τον χώρο κοινών συνεργατικών δράσεων (TwinSpace) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι φωτογραφίες και βίντεο των δράσεων μέσω διαφόρων πολυμεσικών παρουσιάσεων που προσδίδουν ιδιαίτερη αξία στο παραγόμενο αποτέλεσμα.
Μετέπειτα, οργανώσαμε έναν εξελισσόμενο «διαγωνισμό ζωγραφικής» με σχετική θεματολογία όπου όλες οι δημιουργίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό διαγωνίζονται διασχολικά με σκοπό την επικράτηση μίας σε κάθε σχολείο κατόπιν ψηφοφορίας. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες μας αποτέλεσαν ένα καλαίσθητο ηλεκτρονικό άλμπουμ. Επίσης, διαβάσαμε και παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Ο Ποδηλατάκιας» και εμπνευστήκαμε εικαστικά από αυτό, φτιάξαμε τα δικά μας επιτραπέζια παιχνίδια (καρτέλες μνήμης καθώς και ένα ντόμινο με σήματα κυκλοφορίας) τα οποία στείλαμε στους συνεργάτες για να διαμοιραστεί ο συνδυασμός γνώσης και διασκέδασης και τέλος πραγματοποιήσαμε θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα σωστής οδικής συμπεριφοράς ως πεζοί στον εσωτερικό χώρο του σχολείου.
Οι παραπάνω δράσεις (ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό των οποίων επισυνάπτεται) ολοκληρώθηκαν σε σύμπραξη των δύο τμημάτων μεταξύ τους και τις περισσότερες φορές πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα έχοντας ως γνώμονα την απόλυτα επιτυχημένη συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών. Μέχρι τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους, θα ακολουθήσει η περιγραφική επισκόπηση του τελευταίου τμήματος του προγράμματος με έμφαση σε εκπαιδευτικές επισκέψεις στην πόλη μας, τηλεδιασκέψεις, ομιλίες και τις τελευταίες προσωπικές δημιουργίες των παιδιών …
Κατά τους τελευταίους μήνες υλοποίησης του προγράμματος, τα δύο τμήματα της ΓΆ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης πραγματοποίησαν τις ακόλουθες συνεργατικές δράσεις: Πασχαλινές ευχές προς συνεργάτες σε εξωτερικό και Ελλάδα, εξάσκηση μέσω κρυπτόλεξου Αγγλικού λεξιλογίου αναφορικά με την οδική ασφάλεια και ηλεκτρονικός διαμοιρασμός του στους εταίρους, συμμετοχή σε πανελλήνιο webinar για τα δέκα χρόνια της εκπαιδευτικής κοινότητας eTwinning στην Ελλάδα, απονομή βεβαιώσεων στους μαθητές που παρουσίασαν το έργο μας, ανάλυση και ζωγραφική απεικόνιση βασικών κανόνων ορθής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς στα Αγγλικά και Ελληνικά και δημιουργία βίντεο/ψηφιακών βιβλίων.
Ακολούθησαν: διαδραστική τηλεδιάσκεψη με τους Ιταλούς συνεργάτες, κατασκευή αφίσας με τις ονομασίες και την ετυμολογία των οδών της πόλης μας, εκπαιδευτική επίσκεψη σε βασικούς οδικούς άξονες και αξιοθέατα του κέντρου της Σπάρτης (η οποία λειτούργησε ως «πρεσβευτής» του τόπου μας), αποχαιρετιστήρια τηλεσυνάντηση μέσω Skype με το Δημοτικό Σχολείο Μονεμβασιάς, απονομή τιμητικών διακρίσεων στους νικητές κάθε σχολικής μονάδας για τον διαγωνισμό ζωγραφικής που είχε προηγηθεί και ανάρτηση επιλεγμένου υλικού του έργου στον ιστότοπο του σχολείου.
Επίσης, το πρόγραμμα παρουσιάστηκε από τον συντονιστή του, τον εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας κ. Γεώργιο Πασταρματζή, σε ημερίδα παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας και τον Ιούνιο ολοκληρώσαμε επιτυχημένα το χρονοδιάγραμμα δραστηριοτήτων με την ολοκλήρωση της ιδιαίτερης γωνιάς του προγράμματος, την δημιουργία και αποστολή ενθύμιων/διπλωμάτων συμμετοχής για κάθε μαθητή ανά χώρα και την αυτοαξιολόγηση της όλης προσπάθειας με απολογιστική ανατροφοδότηση. Ο θετικός απόηχος του έργου σε μαθητές, συναδέλφους και ευρύτερη σχολική κοινότητα μας επέτρεψε συλλογικά να αναδείξουμε την επιζητούμενη σχολική εξωστρέφεια. Η εποικοδομητική μας σύμπραξη δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί χωρίς την πάντα ενεργή συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών μας καθ΄ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους και την διαρκή υποστήριξη των ενδοσχολικών εταίρων, κ.κ. Γιαννακού Τασίας & Βασιλάκου Νίκου, καθηγητών Φυσικής Αγωγής. Οι συνεργαζόμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί εύχονται σε όλους ένα «Καλό και Ασφαλές Καλοκαίρι 2015» …


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 20/04/2015   Εμφανίσεις: 783



Mετάβαση στην προηγούμενη σελίδα... 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ...Mετάβαση στην
                                        επόμενη σελίδα


ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ