Αρχική σελίδα | Χάρτης πλοήγησης | Διαχείρ. διαδικτυακού τόπου
linelineline
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Σχολείου σε επιμορφωτική ημερίδα [02-06-2017]    |    Εκλογική γενική συνέλευση του Σ.E.Π.Ε. Λακεδαίμονος «Ο ΠΛΗΘΩΝ» [29-05-2017]    |    Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018. [28-05-2017]    |    Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. [21-05-2017]    |    Εγκύκλιος Αποσπάσεων σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, ΚΕΔΔΥ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Εκκλησιαστικ [21-05-2017]    |    «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία 2017-2018 [21-05-2017]    |    Επαναπροσδιορισμός ορίων σχολικών περιφερειών [21-05-2017]    |    Απόφαση Χωροταξικής Κατανομής [21-05-2017]    |    Ενέργειες προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου [21-05-2017]    |    Εγγραφές στην πρώτη τάξη για το σχολικό έτος 2017-18: δικαιολογητικά - προθεσμία [28-04-2017]    |    Σχολική εκδρομή στην Αθήνα 30/04/2017 [26-04-2017]    |    Διακοπές Πάσχα [07-04-2017]    |    Πασχαλινό BAZAAR [23-03-2017]    |    Τριήμερη εκδρομή του Συλλόγου στα Τρίκαλα - Λίμνη Πλαστήρα - Μετέωρα [22-03-2017]    |    Μονοήμερη εκδρομή Συλλόγου στην Αθήνα [22-03-2017]    |   

Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων

Διατροφικές Συνήθειες και Υγεία - Στοματική Υγεία: Τμήματα Β1 και Β2 [2012-2013]   

Τα δύο τμήματα της δευτέρας τάξης υλοποιούν πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, με τίτλο: «Διατροφικές Συνήθειες και Υγεία- Στοματική Υγεία». Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος είναι:
• Να μάθουν να εντοπίζουν τις αλλαγές στο σώμα τους μέσα από διαδικασίες ενεργητικής και βιωματικής μάθησης.
• Να βελτιώσουν το αίσθημα της αναποτελεσματικότητας και να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες.
• Να είναι σε θέση να κατηγοριοποιούν τα τρόφιμα ανάλογα με το είδος, την προέλευση και τη διατροφική τους αξία.
• Να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές στοματικής υγείας.

Σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του προγράμματος ακολουθήθηκε η μέθοδος των σχεδίων εργασίας (project) και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος.
Στη συνέχεια αναφέρονται οι κύριες δραστηριότητες που έχουν υλοποιηθεί, μέχρι στιγμής, στα πλαίσια του προγράμματος.

Εικαστικές δημιουργίες

Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολάζ δημιούργησαν μια σειρά από εικαστικές δημιουργίες, τις οποίες έχουν εκθέσει στο ισόγειο του διδακτηρίου. Ειδικότερα, δημιούργησαν:
1. Ένα μεγάλο χαμόγελο, αφού κόλλησαν πρόσωπα με αστραφτερά χαμόγελα στο σημείο που βρίσκονται τα δόντια μας (1ο κολάζ).
2. Ένα κολάζ με επαναλαμβανόμενα δόντια, τα οποία εμφανίζονται να λάμπουν, καθαρά, μετά από τη σωστή χρήση οδοντόβουρτσας και οδοντόπαστας (2ο κολάζ).
3. Εντός του περιγράμματος του σώματος ενός/μιας μαθητή/τριας, κόλλησαν ποικίλα είδη υγιεινών τροφών ενώ οι ανθυγιεινές τροφές «περιορίστηκαν» έξω από το γραμμικό περίγραμμα (3ο κολάζ).
4. Ένα κολάζ με προσωπογραφίες, οι οποίες κατά τον τρόπο που ζωγραφίστηκαν, συμβολίζουν τις τέσσερις βασικές κατηγορίες τροφίμων ( 1. δημητριακά, 2. κρεατικά, 3. φρούτα/λαχανικά και 4. γαλακτοκομικά). Τη δημιουργία των προσωπογραφιών εμπνεύστηκαν οι μαθητές/τριες από σχετική προσωπογραφία που είχε ζωγραφίσει ο Paul Klee (Πάουλ Κλέε).
5. Εμπνευσμένοι από την τεχνική του Τουζέπε Αρτσιμπόλντο, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν πρόσωπα από φρούτα και λαχανικά. (5ο κολάζ).
6. Τέλος, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν την πυραμίδα της μεσογειακής - υγιεινής διατροφής (6ο κολάζ).

Επιτραπέζια παιχνίδια

Αρχικώς οι μαθητές/τριες έφτιαξαν το δικό τους «φιδάκι» μετατρέποντας το γνωστό επιτραπέζιο παιχνίδι σε οδηγό σωστών διατροφικών συνηθειών. Ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρει το ζάρι, εάν ο παίκτης πατήσει πάνω σε υγιεινές τροφές, ανεβαίνει τη χρυσή σκάλα και προχωρά πιο γρήγορα προς το τέλος που βρίσκεται η χρυσή πυραμίδα και κερδίζει. Εάν με τον αριθμό που θα φέρει το ζάρι πατήσει πάνω σε ανθυγιεινές τροφές, αντίστοιχα κατεβαίνει στον αριθμό που σταματά το φίδι.
Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες έφταξαν ένα παιχνίδι μνήμης για τις ανάγκες του οποίου χρωμάτισαν κάρτες με τροφές από όλες τις κατηγορίες τροφίμων. Όλες οι τροφές έχουν ζευγάρια και ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να εντοπιστεί το κάθε ζευγάρι. Στην αρχή, οι παίκτες προσεκτικά απομνημονεύουν όλες τις κάρτες, αυτές αναποδογυρίζονται και τότε με την σειρά του ο κάθε παίκτης προσπαθεί να βρει τα σωστά ζευγάρια.

Κουκλοθέατρο

Αρχικώς οι μαθητές/τριες διάβασαν ένα παραμύθι σχετικά με την επίσκεψη στον οδοντίατρο. Στη συνέχεια, τρεις μαθητές/τριες κρατούσαν κούκλες, η μια ήταν ο οδοντίατρος, η άλλη η μαμά και η άλλη το παιδί. Τα παιδιά έκαναν αναπαράσταση – δραματοποίηση της επίσκεψης με τα δικά τους λόγια. Εάν δεν μπορούσαν να σκεφτούν το διάλογο ή κάποια ορολογία, οι υπόλοιποι μαθητές/τριες μπορούσαν να βοηθήσουν. Έτσι, το παιχνίδι ρόλων έγινε περισσότερο διαδραστικό και ευχάριστο.
Μέσω αυτής της θεατρικής άσκησης, οι μαθητές/τριες έμαθαν για την φροντίδα των δοντιών τους σε ένα ασφαλές και παιγνιώδες περιβάλλον. Επίσης, εάν κάποιοι/ες μαθητές/τριες ένιωθαν άβολα με την ιδέα της επίσκεψης στον οδοντίατρο, τους δόθηκε η ευκαιρία μέσα από την ασφάλεια του ρόλου τους να εξερευνήσουν και/ή να αποβάλλουν αυτά τα αρνητικά συναισθήματα και τους φόβους.


Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: κ.κ. Βασιλάκος Νικόλαος και Γιαννακού Τασία


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 28/11/2012   Εμφανίσεις: 2138


Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας "Γερά Δόντια - Χαρούμενα Παιδιά"    

Τα τμήματα Β1 και Β2 της σχολικής μας μονάδας συμμετέχουν στο πρόγραμμα "Γερά Δόντια - Χαρούμενα Παιδιά" το οποίο υλοποιείται στα πλαίσια του προγράμματος «Αγωγή Στοματικής Υγείας σε 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και 150 σχολεία απομακρυσμένων περιοχών» και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΕΣΠΑ με δικαιούχο την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία και με τη συνεργασία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Το πρόγραμμα στηρίζεται στην ενεργητική μάθηση και έχει σκοπό την αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών/-τριών ενισχύοντας την υπευθυνότητα, την επικοινωνία, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση, την προσωπικότητα και την ικανότητα των μαθητών/τριών για την υιοθέτηση υγιεινών τρόπων ζωής.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε 800 ολοήμερες και 150 δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα και αφορά περίπου 30.000 μαθητές/ μαθήτριες της ΒΆ δημοτικού.
Στο πλαίσιο του προγράμματος προβλέπεται:
1. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα αγωγής στοματικής υγείας, ενταγμένο στο αναμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα για τα σχολικά έτη 2011-2012 / 2012-2013.
2. Επίσκεψη οδοντιάτρων στα σχολεία για την ενημέρωση των μαθητών και την επίλυση τυχόν αποριών τους, τον έλεγχο της στοματικής τους υγείας και την ενημέρωση των γονέων τους καθώς και τη φθορίωση των δοντιών τους.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: κ.κ. Βασιλάκος Νικόλαος και Γιαννακού Τασία


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 28/11/2012   Εμφανίσεις: 1385


Λέμε όχι στον εκφοβισμό και τη βία στο σχολείο: Γ1, Δ1, Δ2, Ε1, ΣΤ1 και ΣΤ2 [201...   

Τα τμήματα Γ1, Δ1, Δ2, Ε1, ΣΤ1 και ΣΤ2 υλοποιούν πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, με τίτλο: «Λέμε όχι στον εκφοβισμό και τη βία στο σχολείο». Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος είναι:
• Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
• Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.
• Να ευαισθητοποιηθεί και να κινητοποιηθεί η μαθητική κοινότητα τόσο σε επίπεδο συναισθηματικό, όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς σε σχέση με περιστατικά εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.
• Να προτείνουν οι μαθητές/τριες αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.
• Να συζητηθεί ο ρόλος των συμμαθητών/τριών, των δασκάλων και των γονέων σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.

Υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί: κ.κ. Τριτάκη Αναστασία, Σκάρπου Ευτυχία, Παππάς Δημήτριος, Μανωλόπουλος Γεώργιος, Γκίνη Αγγελική και Τραγά Παναγιώτα


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 28/11/2012   Εμφανίσεις: 960


Οι δεκαεπτά (17) προστάτες των απειλούμενων ζώων: Τμήμα Δ2 [2011-2012]   

Το δεύτερο τμήμα της τετάρτης τάξης (Δ2) υλοποιεί πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαιδευσης, με τίτλο: «Οι δεκαεπτά (17) προστάτες των απειλούμενων ζώων». Βασικές επιδιώξεις του προγράμματος είναι:
• Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τις έννοιες απειλούμενα και προς εξαφάνιση είδη.
• Να γνωρίσουν τα είδη που τείνουν να εξαφανιστούν στην πατρίδα μας και στο κόσμο.
• Να γνωρίσουν τους τόπους που ζουν και να κατανοήσουν τα προβλήματα επιβίωσής τους.
• Να γνωρίσουν τα απειλούμενα είδη μέσα από τη μυθολογία, την ιστορία τη λογοτεχνία και τη λαογραφία.
• Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
• Να εξοικειωθούν με την έρευνα και την συνέντευξη.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας.
• Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους και την φαντασία τους.
• Να αναπτύξουν την κριτική και αναλυτική ικανότητά τους.
• Να υιοθετήσουν νέες στάσεις, αξίες και συμπεριφορές.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: κ. Γιαννακού Τασία


Ανάρτηση: Ομάδα υποστήριξης ιστότοπου, 28/11/2011   Εμφανίσεις: 449



Mετάβαση στην προηγούμενη σελίδα... 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 ...Mετάβαση στην
                                        επόμενη σελίδα


ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ